6 dolog, amit nem tudtál a belek egészségéről és a probiotikumokról

Amikor a belek egészségéről van szó, a probiotikumok fontos szerepet játszanak.

A hasznos baktériumok napi ajánlott mennyiségének bevitele - például joghurt, erjesztett ételek vagy táplálékkiegészítők által - segíti az emésztőrendszer és a belek egészséges működését. Viszont ezen kívül mennyit tudunk a jó baktériumokról és arról, hogyan válnak a hasznunkra?

Ha a válaszod az, hogy „nem túl sokat”, nem vagy egyedül. Ezért most elmagyarázzuk neked! Összeszedtük hat hasznos és tudományosan bizonyított tényt.

1. Élő baktériumokat kell fogyasztani

Maga a probiotikum szó jelentése is az „élő baktérium” kifejezésre utal, aminek jótékony hatásai vannak az emberi szervezetre. A kapszulákban található legtöbb probiotikum fagyasztva szárítva van, de nagyon is élnek!

2. A probiotikum nem egy újabb hóbort, vagy trend

Az egészséges élő mikroorganizmusokon alapuló elmélet régóta jelen van, és gyakran alkalmazzák ételek tartósítására.

3. Körülbelül 100 billió baktérium él bennünk és rajtunk

Valamint 1000 probiotikum törzs van egy ember szervezetében vagy a testén minden egyes percben. Még őrültebb? Minden ember mikroorganizmusok alkotta ökológiai rendszere egyedi.

probiotikumok

4. Nem minden probiotikum egyforma

A különböző probiotikum törzsek különböző egészségre gyakorolt hatást váltanak ki. A Lactobacillus és a Bifidobacterium a leggyakoribb és a legtöbbet alkalmazott probiotikumok, valamint a jótékony hatásuk is tudományosan igazolt.

5. A probiotikumok erősítik az immunrendszert

Tudtad, hogy a z immunrendszered 70%-a az emésztőrendszeredben van? Ez igaz, és ez a másik ok, hogy higgy abban, hogy mennyire fontos az elfogyasztott étel minősége, és hogy amit megeszünk az összefügg azzal, ahogyan érezzük magunkat.

6. A mikroorganizmusok alkotta ökológiai rendszer fontos szerepet játszik az egészségi állapotunkban

A mikroorganizmusok alkotta ökológiai rendszere nem csak a bélrendszerre korlátozódik, hanem az egész testünkre. A minket naponta körülvevő baktériumok fontos szerepet játszanak abban, hogy milyen az egészségünk.

Legjobb probiotiukom források:

- Joghurt

- Kefír

- Savanyúkáposzta

- Fekete csokoládé

- Miso leves

- Savanyúság

- Kombucha tea

Forrás: MindBodyGreen
Tetszett?
Oszd meg!

Maradj informált! Ingyenes értesítés az újonnan megjelenő cikkeinkről. Iratkozz fel!
Keresztnév:

E-mail cím:

X

Várj!

Keresztnév:

E-mail cím:

Havi 2-4 alkalommal fog tőlünk e-mailt kapni, a hírlevélről bármikor leiratkozhat. E-mail címét harmadik személynek nem adjuk ki. Informatív és tartalmas cikkeket küldünk a vízről és az egészségről, valamint akciós ajánlatainkat.

Ha megadod az e-mail címed, értesíteni tudunk arról, hogy

  ⋄ heti 1-2 alkalommal megjelenik egy új érdekes cikk az oldalon,
  ⋄ nyereményjátékot indítunk, amiben vízszűrőt lehet nyerni,
  ⋄ mikor vannak akciók és kedvezmények az oldalon.

Érdemes velünk tartani. Iratkozz fel most!

Egyáltalán nem kérek több felugró ablakot!