Milyen leveles zöldségből érdemes zöld turmixot készíteni

Nincs is jobb egy zöld turmixnál. Tele fitonutriensekkel (növényekből származó tápanyagok), fehérjékkel, vitaminokkal, ásványi anyagokkal és antioxidánsokkal, a zöld turmixok élénkítik és erősítik testünket.

Mind tudjuk, hogy mennyire fontos a sokszínű táplálkozás, hogy a megfelelő tápanyagokat biztosítsunk a szervezetünk számára. De mi van, ha azt mondjuk, hogy a zöld szín önmagában sokszínű? A különböző zöldek fogyasztása elengedhetetlen a testünk egészséges működéséhez.

Ha eddig soha nem találkotál a zöld turmixszal, akkor ezeken a linkeken tudsz utánaolvasni:

Zöld turmix készítésekor fontos, hogy minél több zöld levelet használjunk, mert mindegyikük más más tápanyagokat tartalmaz. Ne ragadjunk le a spenótnál és a salátalevélnél. Hoztunk még néhány zöldségfajtát, amivel bátran kísérletezhetünk, lássuk őket sorban!

leveles zöldségek


Kelkáposzta

kelkáposzta

Egészségre gyakorolt hatása:

Ha még nem próbáltad a kelkáposztát, akkor itt az ideje! Ellátja a testet béta karotinnal (az az anyag, amiből a szervezet a májban A-vitamint képes előállítani.), K-vitaminnal, C-vitaminnal, kalciummal és rostokkal. Mindemellett tele van fitonutriensekkel és antioxidánsokkal. Akkor fejti ki legjobban a hatását, ha összeturmixoljuk valamivel. Sokkal több kelkáposztát kellene innunk vagy ennünk.

Tisztít, védi a szívet és a tüdőt, segíti az immunrendszert. A kelkáposzta a szuper zöldségek szupersztárja, és igazán finom turmixokat lehet készíteni belőle.

Íze:

Földes, zöld, friss, rostos. A kelkáposztának erősebb, kesernyés íze van, de hozzá lehet szokni. A kezdők először talán próbálják ki a bébi kelkáposztát egy sokkal inkább enyhébb hatás érdekében, majd idővel térjenek át a kelkáposztára vagy a fodros káposztára. A fokozatosságot betartva gyorsan mohó káposztaimádóvá lehet válni.

Mivel fogyasszuk:

Hogy enyhítsük a kelkáposzta keserű ízét, édes gyümölcsökkel keverjük, mint például a körte, barack vagy a banán.

Mángold

mángold

Egészségre gyakorolt hatása:

A gyönyörű színekben pompázó mángold lenyűgöző mennyiségű tápértékkel büszkélkedhet. Gazdag A-, C-, K-vitaminban, magnéziumban, mangánban, káliumban és vasban. Ez a levél csodákat művel a csontok, a tüdő és a szív egészségével. A fitonutriens tartalma egyedülálló, és különösen jó a vércukorszint stabilizálására.

Íze:

Ezt a puha levelet sokan finomabbnak találják, mint más rostosabb leveleket, mint például a káposztát. Kellemes, enyhe ízével a mángold hasonlít a spenótfélékhez. Habár van egy enyhén keserű, földes, sós íze.

Mivel fogyasszuk:

Mivel a mángold önmagában is finom, így bármilyen turmixba bele lehet tenni. Ízletes smoothie-kat lehet készíteni belőle, ha banánnal, almával, körtével, földieperrel keverjük.

Spenót

spenót

Egészségre gyakorolt hatása:

Egy spenótlevelében több mint húsz különböző tápanyag van. A spenót egy csoda zöldség, amitől ragyogó lesz a bőr, csökkenti a vérnyomást, a rák kockázatát, javítja a látást, segíti a szívműködést, erősíti az immunrendszert, energiát ad és gyulladáscsökkentő hatású. Gazdag káliumban, fehérjében, kalciumban, vasban, niacinban, A-, C-, B- és B12-vitaminban. Egyértelműen ott a spenót helye a turmixgépben. Nem csoda, hogy az egyik legnépszerűbb leveles zöldség!

Íze:

A legtöbben gyengének érzik az ízét. A bébi spenót különösen könnyű az ízlelőbimbóknak, ezért is használják oly gyakran a smoothie-knál.

Mivel fogyasszuk:

A spenót gyenge leveleivel az egyik legjobb zöldség a turmixokhoz. Tehetünk bele földiepret, de az alma, körte, barack, szilva, cseresznye, meggy mindegyikével bátran kombinálhatjuk, a spenót savanykás íze miatt valahogy a végén mindig jól jön ki a végeredmény.

Cékla levél

cékla levél

Egészségre gyakorolt hatása:

Önmagában a cékla egy erőteljes gyökérzöldség, ám még magasabb szintre emelhetjük a tápanyagok értékét, ha hasznosítjuk a sötétzöld leveleit is. Így igaz, ezeket a leveleket meg is lehet enni! A cékla zöldje gazdag A-, K- és C-vitaminban, valamint hozzájárul, hogy egészségesebb legyen a bőr, a vér és a csontok. Emellett javítja a látást és a szívműködést is. Elengedhetetlen ásványi anyagokat tartalmaz, mint mangánt, magnéziumot, vasat, kalciumot és rezet.

Íze:

A cékla zöldjének íze nagyon hasonlít a spenót és a mángold ízére. Gyenge, dús és könnyű turmixolni. Nem annyira keserű, mint a káposzta vagy a pitypang levél, de ezt a kevés önálló ízt is el lehet nyomni pár édes gyümölccsel.

Mivel fogyasszuk:

A cékla finom és enyhe levelei szinte bármilyen turmixba illenek. A zöldség íz nem fog kiérződni a gyümölcs mellett.

Római saláta

fejes saláta

Egészségre gyakorolt hatása:

Ropogós, enyhe és tápanyagokban gazdag. A római saláta a tökéletes leveles zöldség a kezdő turmix fogyasztóknak. Nagy mennyiségű kalciumot, A-, B-, K-vitamint, vasat, magnéziumot, mangánt, káliumot, cinket, foszfort és rezet tartalmaz.

Íze:

A római saláta ropogós és friss. Az íze olyan gyenge, hogy szinte észre sem venni a turmixban.

Mivel fogyasszuk:

Igazából ezek a könnyű és dús ízű salátalevelek bármilyen turmixba ideálisak.

Rukkola

 rukkola

Egészségre gyakorolt hatása:

A rukkola egy vadon termő leveles zöldség. Nagy mennyiségben tartalmaz antioxidánsokat - amelyek segítenek a rák elleni harcban -, klorofillt, A-, C-, K- és B-vitamint. Erősíti az immunrendszert és segíti az agyműködést. A rukkola gazdag kalciumban is. Úgyhogy bátran fogyasztható, ha erősíteni szeretnénk a csontjainkat.

Íze:

A rukkola keserű és csípős. Erős az íze, de erős a jótékony hatása is.

Mivel fogyasszuk:

A rukkola erőteljes íze más hasonlóan erőteljes ízű hozzávalókkal illik össze. Mi szívesen kísérletezünk ezzel a zöldséggel, a céklát és a citrusféléket ajánljuk hozzá. Enyhíthetjük a kesernyés ízt, ha édesebb gyümölcsökkel turmixoljuk össze.

Sárgarépa zöldje

répa

Egészségre gyakorolt hatása:

A sárgarépa leveles része ehető, és igen gazdag tápanyagokban. Tartalmaz klorofillt és magnéziumot, amelyek nagyon hasznosak az egészséges vérnyomás és a vér tisztasága szempontjából. Gazdag kalciumban, K-vitaminban és káliumban, jó hatással van a csontokra és az izmokra.

Íze:

A sárgarépa zöldje keserű és fanyar, de egy enyhén édeskés ízt is érezhetünk rajta. Durva és szemcsés, de turmixokba kiváló alapanyag.

Mivel fogyasszuk:

Mivel a sárgarépa zöldje keserű, inkább édes gyümölcsökkel ajánlott fogyasztani. Szerintünk a hozzáadott gyömbér jól kiegészíti a zöldség ízét.

Kínai kel

kínai kel

Egészségre gyakorolt hatása:

A káposztafélék családjába tartozik, mint például a fejes káposzta, a kelkáposzta és a brokkoli. A kínai kel nagyon jó alapanyag a zöld turmixba. Ez az erőteljes leveles zöldség tele van A-, C-, K-vitaminnal, kalciummal és folsavval. Rendszeres fogyasztása Fokozza az immunitást, a csontok erősségét és a szív egészséges működését.

Íze:

Jellegzetes, kesernyés íze van. Olyasmi, mint a spenóté, csak erősebb, de nem olyan keserű, mint például a kelkáposzta.

Mivel fogyasszuk:

A kínai kel földes, keserű íze a legtöbb gyümölccsel könnyen javítható a turmixban. Ajánljuk a körtét, földiepret és a citrusféléket.

Fejes káposzta

fejes káposzta

Egészségre gyakorolt hatása:

A fejes káposzta szintén egy családba tartozik a kelkáposztával és a brokkolival. Tisztító hatása van, és nagy mennyiségben tartalmaz vitaminokat, ásványi anyagokat és antioxidánsokat. Vastag levelei tele vannak A-, C- és K-vitaminnal. Emellett sok rostot biztosítanak a szervezet számára.

Íze:

A fejes káposzta az egyik legjobb zöldség turmixokba. Valamennyivel keserűbb, jellegzetes csípős íze van. A levelei erősek, így tanácsos nagyobb teljesítményű turmixszal elkészíteni az italt.

Mivel fogyasszuk:

Hogy elfedjük a fejes káposzta enyhén keserű, csípős ízét, inkább az erőteljesebb ízű gyümölcsöket ajánljuk, mint például mangó, ananász, barack, banán vagy cseresznye.

Pitypang levél

pitypang

Egészségre gyakorolt hatása:

A pitypang levél fogyasztása egyáltalán nem elterjedt, pedig ez az energikus növény igen hatékony. Az egyik legjobb forrása a kalciumnak és a vasnak, gazdag A- és C-vitaminban, amely segít lekötni a vasat a szervezetben. Tisztítja a májat, és fontos fehérjeforrás is. A pitypang levél fogyasztása csökkenti a rák és az agyvérzés kockázatát. Gyulladáscsökkentőként is alkalmazható és segíti a szív, a szem és a tüdő egészséges működését.

Íze:

A pitypang levél még a kelkáposztától is keserűbb. Képletesen szólva, a tápanyagtartalma viszont segít valamilyen szinten ellensúlyozni ezt.

Mivel fogyasszuk:

A keserű ízt édesebb gyümölcsökkel ellensúlyozhatjuk. Próbáld ki kivivel, citrusfélékkel, földi eperrel vagy banánnal. A kókuszvíz szintén jó módja, ha természetes módon szeretnénk édesíteni a turmixunkat.

Rászokni ezekre a zöldségekre nem megerőltető. Számtalan lehetőséget kínál a természet. Minden egyes étkezés vagy nassolás egy lehetőség, hogy törődjünk magunkkal. Légy kreatív és vágj bele ebbe az egészséges utazásba!

Tetszett?
Oszd meg!

Maradj informált! Ingyenes értesítés az újonnan megjelenő cikkeinkről. Iratkozz fel!
Keresztnév:

E-mail cím:

X

Várj!

Keresztnév:

E-mail cím:

Havi 2-4 alkalommal fog tőlünk e-mailt kapni, a hírlevélről bármikor leiratkozhat. E-mail címét harmadik személynek nem adjuk ki. Informatív és tartalmas cikkeket küldünk a vízről és az egészségről, valamint akciós ajánlatainkat.

Ha megadod az e-mail címed, értesíteni tudunk arról, hogy

  ⋄ heti 1-2 alkalommal megjelenik egy új érdekes cikk az oldalon,
  ⋄ nyereményjátékot indítunk, amiben vízszűrőt lehet nyerni,
  ⋄ mikor vannak akciók és kedvezmények az oldalon.

Érdemes velünk tartani. Iratkozz fel most!

Egyáltalán nem kérek több felugró ablakot!